Japán vezető fizetésfeldolgozója, a GMO-PG novembertől a bitcoinos fizetést is lehetővé teszi

2014-09-30
GMO Japan

Japan

Japánnal kapcsolatban sok bitcoin felhasználó egyből az Mt. Gox bukására gondol. Nem kétséges, a néhai bitcoin-tőzsde összeomlása jelentős károkat okozott, s mindezek közül talán a bizalom helyreállítása a legnehezebb. Mégis erre vállalkozik a BitFlyer, az egykori Goldman Sachs kereskedő, Yuzo Kano vállalkozása. Pontosabban a BitFlyer, és Japán egyik legnagyobb internetes cégének, a GMO Internetnek a közös vállalkozása.

A múlt hét folyamán a GMO ugyanis bejelentette, fizetési módjai között, azaz a bankkártyák és banki utalások mellett, novembertől már a bitcoin is elérhető lesz.

A GMO-PG (GMO Payment Gateway) 48 000 ügyféllel büszkélkedhet, és a BitFlyer-rel kötött új partnerségi megállapodásának köszönhetően, novembertől minden online kereskedői ügyfele számára lehetővé válik a bitcoin elfogadása.

Pontosabban fogalmazva, a bitcoinos fizetési opció igénybevételéhez mind az online kereskedőnek, mind ügyfelének rendelkeznie kell bitcoin pénztárcával. Nem valószínű tehát, hogy novemberben mind a 48 000 GMO partnernél egyből életbe lép a kriptopénzes fizetési opció, azonban az innovatív fizetési rendszer ilyen szintű, nyílt támogatása utalhat arra is, hogy új szelek fújnak Japán bitcoin politikájában.

A GMO-PG és BitFlyer partnerségi megállapodása kétség kívül mérföldkőnek számít mindkét cég életében. A GMO-PG 1995-ben alapult, és elsősorban e-kereskedelmi platformok, illetve mobil tartalomszolgáltatók számára kínál fizetési megoldásokat. A BitFlyer-t, az egykori Goldman Sachs kereskedő, Yuzo Kano alapította 2014 januárjában, és a cég az elmúlt 9 hónap folyamán az ország legnagyobb bitcoin szolgáltatójává vált.

A két cég partnerségi megállapodásának a célja, hogy Japánban egy eddig példa nélküli új szolgáltatást hozzanak létre, egyben biztonságosabbá és kényelmesebbé tegyék az ország e-kereskedelmi környezetét.
A közel húsz éves múlttal rendelkező GMO-PG azon döntése, hogy integrálja a bitcoint, nagy változásokat hozhat Japánban, hiszen a cég az ország legelterjedtebb szolgáltatójának számít a hitelkártyás fizetések feldolgozásában, és ügyfeleinek a számával még a japán e-kereskedelmi óriást, a Rakuten-t is megelőzi.