Az Expedia bitcoin bevétele meghaladta a cég várakozásait

2014-07-07

expedia1

Nagyjából egy hónapja jelentette be a washingtoni székhelyű online utazási ügynökség, az Expedia, hogy az oldalán kötött hotelszoba foglalásokért már bitcoinnal is lehet fizetni. (A hírről honlapunk is beszámolt.)

A cég termékfejlesztési alelnöke, Michael Gulmann, a napokban adott interjút a CoinDesk munkatársának az első hónap tapasztalatairól. Gulmann az interjú során nem kívánt pontos összegeket említeni, de azt elárulta, hogy a cég bitcoin bevétele meghaladta várakozásaikat.

Érdemes megjegyezni, hogy az Expedia pillanatnyilag csak a hotelszoba foglalásoknál fogadja el a kriptopénzt, és ott is csak amerikai felhasználóknál, illetve csak az azonnali fizetési opciónál (pay now).
Ismeretes, hogy az ügynökség számos turisztikai terméket kínál: a hotelszoba foglalásoktól a személygépkocsi bérlésen át a repülőjegy vásárlásig igen nagy a kínálata, és fizetési lehetőségei is változatosak. Alapvetően két nagy fizetési kategória létezik a hotelszoba foglalásoknál: az azonnali fizetés (pay now), illetve a későbbi, helyszíni fizetés (pay later). Ez utóbbi esetben az ügyfél a honlapon csak lefoglalja az igénybe venni kívánt szolgáltatást, és a költségtérítésre az adott helyszínen kerül sor.

A kriptopénzes fizetési opció tehát jelenleg csak a hotelszoba foglalásoknál, és azon belül is csak az azonnali fizetési opciónál érhető el. A fizetések feldolgozását a Coinbase végzi, ami a gyakorlatban úgy néz ki, hogy az Expedia oldalán az árak amerikai dollárban vannak feltüntetve, és amennyiben valaki a bitcoinos fizetési opciót választja, úgy a Coinbase, az aktuális árfolyam indexének megfelelően, átkonvertálja az adott összeget bitcoinba.

expedia

Gulmann tájékoztatása szerint a bitcoinos fizetési opciónak kizárólag a hotelszoba foglalásoknál történő bevezetésében leginkább technikai szempontok játszottak szerepet. Tehát nem kizárt, hogy az ügynökség kínálta többi terméknél is életbe lép majd a bitcoinos fizetési opció.

„Úgy vélem, amire kíváncsiak voltunk, azt megtapasztaltuk az elmúlt hónap folyamán, és most már inkább az időzítésről szól a dolog. Most az elsődleges célunk az lehet, hogy az új fizetési opciót kiterjesszük az összes hotelfoglalásunkra.”

Gulmann azt is megemlítette az interjú során, hogy a bitcoinos fizetési opció bevezetése még a cégen belül sem volt ellenállástól mentes, mivel sokszor igen negatív színben tűntette fel a média a bitcoint, és ez a cég hozzáállását is befolyásolta. Ezeket a kezdeti aggodalmakat azonban a pontos tájékoztatással sikerült leküzdenie.

„Elmagyaráztam, hogy valójában miről is van szó. Azaz, hogy semmivel sem veszélyesebb a bitcoin a készpénznél. Sőt, a készpénz sokkal inkább anonim, mint a bitcoin.”

Az Expedia nem az egyetlen gigavállalat, amely a bitcoin mellett döntött, és az eddigi tájékoztatásokból úgy tűnik, egyáltalán nem bánták meg a döntésüket. Kíváncsian várjuk a folytatást!