A Sacramento Kings sportklubnál már Bitcoinnal is lehet fizetni
2014-01-17
Csütörtökön bejelentette a Sacramento Kings, Sacramento profi kosárlabdacsapata, hogy ők lesznek az első olyan profi sportklub, amely elfogadja a virtuális fizetőeszközt, a Bitcoint.
Március elsejétől rajongóik már a kriptopénzzel is fizethetnek náluk ajándéktárgyakért, vagy belépőjegyekért a meccsekre.
„Törekvésemnek, hogy a csapatot az NBA továbbra is Sacramento-ban tartsa, az is a része volt, hogy a sportklubot, mint egyfajta közösségi hálót, a technológiai fejlesztések népszerűsítésére is felhasználjuk” – mondta az ESPN.com-nak a klub többségi tulajdonosa, Vivek Ranadive. „A Bitcoin fizetőeszközként történő elfogadása, pont egy ilyen példa.”
Ranadive véleménye szerint a kriptopénz elfogadásával egy lépéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy rajongóik pénztárcáikat valóban otthon hagyhassák, és hogy a sportaréna pénzmentes övezetté válhasson.
„A meccsekre járó gyermekeim, megkérdezték mi miért ne használhatnánk a Bitcoint”- monda Ranadive.
Bár maga a Bitcoin már öt éves múlttal rendelkezik és piaci értéke nagyjából 11 milliárd dollárra becsülhető, mégis az eljárás, hogy a kiskereskedők elfogadják fizetőeszközt, még gyerekcipőben jár. Az Overstock.com az első olyan jelentősebb kiskereskedés, amely elfogadja a kriptopénzt, amelynek árfolyama a kormány valutájától eltérően viszonylag gyorsan váltakozik. Csütörtökön egy Bitcoin érme nagyjából 850 dollárt ért.
A Bitcoin felhasználók megvásárolt kriptopénzüket egy virtuális pénztárcában tárolják. Míg a Bitcoin felhasználókat fenyegetheti az a tény, hogy virtuális pénztárcájukat feltörik, addig a Kings csapatát semmi kár sem érheti. A kosárlabda klub a Bitpay fizetésközvetítőt fogja alkalmazni, amely lehetővé teszi számukra, hogy a virtuális befizetésekhez valódi pénzként férjenek hozzá. A bankkártyák és hitelkártyák eladás utáni százalékos kezelési költségével szemben a Bitpay egy alacsony és fix kezelési díjjal terheli meg a tranzakciókat. Így minél szélesebb körben használják majd ezt a fizetési módot, annál több bevételhez jut a klub.
Az új technológiák népszerűsítésének részeként Ranadive azt is megemlítette, hogy, a csapat a Google szemüveget is teszteli, ami egy, a szemüveg keretébe beépített kis komputert jelent. Véleménye szerint ezzel az eszközzel növelhetik a nézők élményét, és még az edzők is eredményesebbmunkát végezhetnek a meccsek alatt.
Szerző: Darren Rovell
Forrás: ESPN