A fizetésfeldolgozó EgoPay beszüntette szolgáltatásait, az ügyfelek pénze eltűnt

2015-01-20
EgoPay

EgoPay

A fizetésfeldolgozó EgoPay beszüntette szolgáltatásait, meg nem erősített források szerint a cég alapítói milliókat tehettek zsebre ügyfeleik pénzéből.

A bajok még tavaly decemberben kezdődtek, amikor is számos a céggel kapcsolatban álló kereskedő panaszkodott arról, hogy problémákat tapasztalt az EgoPay rendszerével.
Ezek után, január elején befagyasztották az ügyfelek folyószámláit, és a fizetésfeldolgozó a lépést egy rövid emailben azzal magyarázta, hogy rendszerük átköltöztetése miatt a be-, és kifizetéseknél a szokásosnál hosszabb feldolgozási időt lehet tapasztalni.

Mindezek után, január 8-án eltűntek a befagyasztott számlákon lévő összegek, az EgoPay pedig beszüntetett mindenféle kereskedést. A fizetésfeldolgozó a leállás óta elérhetetlen, a megkeresésekre nem reagál.

Ami tudható, hogy a céget Máltán jegyezték be, székhellyel viszont Litvániában és Lengyelországban rendelkezett. Mivel a domain név anonim módon lett regisztrálva, így azon kívül, hogy az EgoPay január 15-én elköltözött régi tárhelyéről, semmilyen más információ nem ismert.

Becslések alapján a befagyasztott számlákról eltűnt összeg 5-10 millió dollár között mozoghat.