A Bitcoin jó, az NFC nem – mondja David Marcus, a PayPal elnöke

2013-12-11

A kereskedelmi fizetések vezetője úgy véli, hogy a Bitcoin egy kiváló ötlet a jövőre nézve – de még nem fizetőeszköz. Az érintésmentes fizetés (tap-to-pay) mindeközben halott dolog.

Párizs: Az online fizetésmódok teljesen megváltoznak majd a következő évtizedekben, és a Bitcoinnak nagyobb esélye van a kereskedelem forradalmasítására, mint az NFC érintésmentes fizetési technológiájának, nyilatkozta kedden a PayPal elnöke, David Marcus.

„Igazán kedvelem a Bitcoint, és érméim is vannak ” – mondta Marcus a LeWeb konferencián. Mindezek ellenére úgy gondolja, hogy az emberek jelenleg még nem értik teljes egészében mi is az a Bitcoin, és még nem áll szándékában engedélyezni, hogy felhasználóik a Bitcoin pénztárcájukat PayPal számláikkal összekapcsolhassák.

Az emberek még össze vannak zavarodva. Mivel kriptopénznek hívjuk, azt gondolják, hogy ez egy pénz. Én nem gondolom, hogy pénz lenne. Inkább egy értékőrző, egy szétosztott nyilvántartás. Egy kiváló lehetőség a tőke tárolására, különösen az olyan esetekben, mint Argentínáé, ahol 40%-os az infláció (egy év alatt 60 centre esett 1 dollár), és ahol a nemzeti pénznek nincs értéke. Ugyancsak jó befektetési lehetőség, amennyiben van kedve kockáztatni. Pénzzé azonban nem fog válni, amíg az instabilitása meg nem szűnik. Amennyiben a szabályzási környezet tisztább lesz, és az instabilitás megszűnik, fontolóra vesszük.

Azonkívül, tette hozzá Marcus, a kereskedők körében jelenleg még nem elég széleskörűen elfogadott a Bitcoin.

Marcus, egy a korai ”dot-com” évek után gyengén növekvő és önelégülten működő eBay szolgáltatás megújítására irányuló törekvésének részeként, nagy figyelmet fordít a fizetési rendszerek változásaira. Próbálja elősegíteni a vállalt innovációját és támogatni a fejlesztőket, különösen a start-up részlegeken.

Jóllehet, a Bitcoinnal kapcsolatban vannak kételyei, azonban a rövid hatótávú kommunikáció (NFC), – egy nagyon kis távolságon belül létrejövő rádiós kommunikáció, ami lehetővé teszi, hogy érintésmentes fizetőeszközként használjuk bankkártyás vagy mobiltelefonos termináloknál – kapcsán határozott.

„Ez a fejlesztés (NFC) önmagáért való, vagy azon vállalatok javára, amelyek propagálják, ahelyett, hogy az emberek valódi problémáit oldanák meg” – mondta Marcus. „Ahelyett, hogy egy PIN padon beütnék a kódot, csak odaérintik a készüléküket. De miért is jobb ez így? Ez miben változtatja meg az életet? Az embereket ez nem érdekli” – mondta Marcus. A kérdés valójában nem az, hogy a vásárlók jobban kedvelnek-e egy kódot beütni, vagy egy készüléküket odaérinteni, hanem az, hogy egyáltalán oda akarnak-e menni egy fizetési terminálhoz.

És további változások még valószínűbbek, jósolja.

„Napjainkban egy kereskedőnek van internet hozzáférése és POS terminálja, a fogyasztónak pedig vezeték nélküli hálózattal rendelkező telefonjuk”- mondta Marcus. „Miért is szükséges, hogy valójában jelen legyen egy boltban, amikor fizetni akar? Az NFC túl kevés és megkésett.”

A további változások során a kiskereskedelem fokozatosan az online értékesítés részévé fog válni.

„Azt hiszem, a kiskereskedői láncoknak újra fel kell találniuk magukat”- mondta. Lesznek majd bemutatótermek, ahol a vásárlók megtekinthetik az árukat, amiket később online megvásárolhatnak. Lesznek majd logisztikai központok, ahol az emberek gyorsan átvehetik online rendelt termékeiket. Lesznek majd raktárak, ahonnét a vállalatok gyorsan kiszállíthatják termékeiket online vásárlóiknak.”

Természetesen a PayPal reméli, hogy mindezen tranzakcióknak résztvevője lesz, és azt is, hogy segíthet megkönnyítésükben. Az emberek szeretnek vásárolni, de nem szeretnek fizetni, és ezen a kellemetlenségen könnyíthet a PayPal – mondta.

Ha jól csináljuk, akkor a fizetések láthatatlanok lesznek” – mondta Marcus.

 

Forrás: CNET

A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt áll, felhasználni csak forrásmegjelöléssel, és ide mutató linkkel szabad.