4,8 milliárd dollárnyi virtuális pénz 2016-ra
2012-01-14Szerző: Patricio Robles
Igen gyorsan nőtte ki magát többmilliárd dolláros iparággá a virtuális pénz; ez adhat óriási kezdőlendületet a Facebooknak a tőzsdei bemutatkozásához és erre alapoztak más olyan milliárd dolláros üzletek is, mint például A közösségi játékóriás, a Zynga.
Mi több, a Juniper Research nemrég közreadott tanulmánya egyenesen azt jósolja, hogy a felhasználók által a mobilalkalmazások virtuális pénzeire fordított valós pénz összege több, mint megduplázódhat az elkövetkező négy év folyamán, a a tavalyi 2,1 milliárdról 4,8 milliárdra emelkedve 2016-ra.
Ha a Juniper előrejelzése valóban helyesnek bizonyul, úgy nagyot kaszálhatnak az ötletes és kreatív mobilfejlesztők. Mert bár a mobilalkalmazások milliárd dolláros üzletágat alkotnak, mégsem mindig könnyű ténylegesen pénzzé tenni az ilyen alkalmazásokat. A heves verseny miatt ugyanis egyes alkalmazáskategóriákban a legtöbb fejlesztő számára már szinte elképzelhetetlen az alkotásaik egy vagy két dollárnál magasabb áron való értékesítése.
És itt lép be a képbe a nagy egyenlősítő, a virtuális pénz, amely lehetőséget ad az alkalmazásfejlesztőknek arra, hogy teljesen ingyen tehessék közzé az alkotásaikat, majd folyamatosan profitáljanak belőle, miközben az emberek használják azokat. Egy friss jelentés tanúsága szerint az Apple App Store-jának és a Google Android Marketjének a legnagyobb bevételt termelő alkalmazásainak több, mint a fele ún. freemium (kb. = ingyenes-fizetős) alkalmazás, és ezek is élnek a leggyakrabban a virtuális pénzek lehetőségeivel.
Tekintve az okostelefonok rohamos terjedését, minden jel arra mutat, hogy várhatóan egyre több fejlesztő fordul majd a virtuális pénzekkel támogatott freemium-üzletmodell felé.
Önmagában persze a virtuális pénz még nem egy csodaszer, és nem biztosítja a sikert; egyszerűen csak egy újabb potenciális bevételforrás. A sikeres kiaknázásához azonban a fejlesztőknek továbbra is le kell tenniük valamit az asztalra, jó, hasznos, hatékony és/vagy szórakoztató alkalmazásokkal kell előállniuk ahhoz, hogy érvényesülhesenek a versenyben, és a virtuális pénzhasználat élményét is egyre jobban ki kell csiszolniuk ahhoz, hogy valós pénzt láthassanak belőle. Más szóval, lehet, hogy több, mint megduplázódik a virtuális pénzek körgrafikona az elkövetkező évek során, de ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy sokkal több fejlesztő is fog majd osztozni rajta.
Forrás: Econsultancy
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt áll, felhasználni csak forrásmegjelöléssel, és ide mutató linkkel szabad.