Az eBay potenciális versenytársainak tekinti a BitPay-t és a Coinbase-t

2014-02-05

Az eBay legfrissebb éves beszámolójából kiderül, hogy a Bitcoin platformjait konkurenciának tekinti.

Az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeleti Bizottságához (SEC) benyújtott éves beszámolók ritkán késztetnek arra, hogy elolvassuk őket, azonban az eBay benyújtotta legutóbbi beszámolóval nem ez a helyzet.

A vállalat úgynevezett 10-K formulája nem túl érdekfeszítő, de a PayPal-al kapcsolatos részek már annál inkább. Jelentésében a vállalat körvonalazza a PayPal mozgásterét és működéséi elvét, egyben részletezi azon versenykihívásokat, amelyekkel szolgáltatójának szembe kell néznie.

A beadványban olyan kihívásokról olvashatunk, mint digitális pénztárca szolgáltatások, hitelkártya szolgáltatások, az Amazon fizetési szolgáltatása, mobiltelefonos fizetési szolgáltatások, kártyaleolvasók mobiltelefonos alkalmazásokhoz, és POS terminálos (point of sale) megoldások.

A felsoroltakon kívül a PayPal-nak egyéb konkurenciával és potenciális versenytársakkal is szembe kell néznie a pénzközvetítési szolgáltatások területén, online fizetési utalványok kibocsátóival és egyéb különböző fizetési szolgáltatásokkal és digitális fizetőeszközökkel.

Kereskedői szolgáltatások

A BitPay-re és a Coinbase-re úgy tekintenek, mint egyfajta „szolgáltatásra, amely segít a kereskedőknek, hogy az olyan digitális pénzeket is elfogadják, mint amilyen például a Bitcoin.”

Természetesen mindez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az eBay valódi veszélynek vagy fenyegetésnek tartja a Bitcoint, de mindenesetre nyomon követi a kriptopénz alakulását.

A PayPal összességét tekintve egy eltérő kategóriába tartozik. Több mint negyed milliárd felhasználóval dicsekedhet (beleértve az inaktív felhasználókat is), és világszerte 26 fizetőeszközzel operál. A PayPal tranzakciók értéke mellett könnyűszerrel eltörpülnek a Bitcoin utalások, még a legerősebb napjaikon is.

Mindezek ellenére könnyen megérthető miért tekinti az eBay potenciális versenytársainak a digitális fizetőeszközöket. A PayPal tranzakciók után általában 2%-os kezelési költséget kell fizetni, de nagyobb volumenű kereskedőknél ennél némileg alacsonyabb arány is előfordul.

A vállalat ugyan tett néhány lépést annak érdekében, hogy a mikro-vállalatok kezelési költségét némileg csökkentse, de a 12 dollárnyi, vagy annál kevesebb összegű utalásokat „mikro-kifizetésnek” tekinti. És az ennél jóval kisebb összegű átutalások (például az egy dollárnál kevesebbek) pedig végrehajthatatlanok.

Ezzel szemben a digitális pénzekkel intézhetünk mikro-utalásokat, akár még egy dollárnál kevesebb értékben is, és ez minden bizonnyal csábító szempont a különböző tartalomszolgáltatók számára.

A PricewaterhouseCoopers egy friss jelentésében a fizetőfalat (paywall), mint „logikus első számú választást” említi a Bitcoin bevezetése esetében, illetve hasonló felfogásban alkalmazhatónak véli az alkalmazáson belüli vásárlásoknál (IAP) is, valamint online szerencsejátékoknál, vagy bármi más olyan iparágnál, amely profitálni szeretne az olcsó mikrofizetésekből.

Szerző:

Forrás: CoinDesk